• foto1
  • foto2
  • foto4
  • foto5
  • foto6
  • foto7
  • foto8
  • foto9
  • foto10

Interview met hoofdredacteur Leading Lady, Ingrid Geul

Waarom Pumps! Magazine? - Pumps! inspireertFoto Ingrid polaroid

1. Hoe ben je op het idee van Pumps! Magazine gekomen?
Ik ben coach voor secretaresses en heb zelf jaren als secretaresse gewerkt. Wat ik zie is dat de secretaresses de laatste jaren - Foto_Ingrid_polaroidnaast hun gewone werkzaamheden - ook vaak de opdracht krijgen om de brochure ‘op te leuken’. Secretaresses gaan hier graag mee aan de slag, maar echt op de hoogte waar je moet zijn en hoe het allemaal in zijn werk gaat weet ze niet.

Om meer knowhow te krijgen over reclame-uitingen, maar ook over de geschreven teksten hebben we een training ontwikkeld met de naam ‘Pumps! Maak je eigen Magazine’. Je gaat zelf aan de slag met artikelen (mensen interviewen, zelf teksten schrijven, foto’s erbij zoeken etc.)

Het resultaat van deze training is een echt magazine: Pumps!

2. Waar kun je Pumps! Magazine voor gebruiken?pumps2 div paginasHet magazine kun je gebruiken als marketingbrochure voor je eigen bedrijf. Wat SecretariaatsBuro Bussum (SBB) heeft gedaan met de 1e editie van Pumps! en Schoevers met de 3e editie van Pumps!
Of voor de promotie van een branche (wat 10 zzp’ers in de secretaressebranche hebben gedaan met de 2e editie van Pumps!).

3. Voor wie is de training bedoeld?Pumps! editie 2
De training is speciaal bedoeld voor secretaresses en andere managementsupporters, maar ook accountmanagers, verkopers, salessupporters.
Eigenlijk voor iedereen die zich bezighoudt met de communicatie over het product / de dienstverlening  van de organisatie en zijn blik wil verruimen naar hoe het ook anders kan.

4. Wat leer je dan precies?
Je leert doelgroepgericht schrijven, fotomateriaal beoordelen, een interview voorbereiden en afnemen. Je leert ook hoeveel tijd gaat zitten in het omzetten van jouw geschreven A4'tje naar een pagina in de juiste lay-out. Kortom: zelfstandig een compleet magazine maken.

5. En wat heb je daar dan aan?
Als je deze training hebt afgerond ben je in staat om de website van jouw organisatie bij te houden of de corporate brochure te beoordelen. Bovendien heb je meer inzicht in hoeveel budget je nodig hebt voor het maken van bijvoorbeeld een promotie-uiting.

En het mooiste is natuurlijk het resultaat van de training: een eigen magazine!